Obs! Vi tar enbart emot beställningar för leverans inom Vilhelmina postnr 91231-91234 och Dorotea lokalt postnr 91731-91732, ring för pris för utkörning! Upphämtning i Dorotea är gratis.

Dorotea

Fri utkörning till

Ring oss

+46 10 410 33 00

Köpvillkor & Privacy Policy

Priser och betalning

Varje vara anges med pris i Svenska krono (SEK) inklusive 25% moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningar med Klarna

När du lägger en beställning i butiken med Klarna Checkout som den valda betalningsmetoden skickas information om din beställning (namn, pris, mängd, SKU) till Klarna. När köpet är genomfört skickar Klarna leverans- och fakturaadress tillbaka till butiken. Dessa data, samt ett unikt ID för köpet sparas sedan som leverans- och fakturadata i ordern i WooCommerce.

Ånger- och returrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen.

När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera dem. Om en vara skulle vara felaktig eller skadad kontakta kundtjänst omedelbart på info@pannexperten.se så hjälper de dig hur du ska gå tillväga. Var vänlig och bifoga digitala bilder på produkterna/skadorna vid mailkontakt för att förenkla ärendet. Vid en eventuell tvist följer Westel Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Notera att fraktkostnaden vid returer och byten betalas av dig som kund. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara, så återbetalar vi samtliga fraktkostnader samtidigt som vi betalar tillbaka det du lagt ut för varan.

Läs mer om hem och distansköpslagen på Hallå konsument 

Återbetalning

Westel återbetalar konsumenten senast inom 30 dagar i de fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet eller ska få pengar återbetalda.
Pengarna finns på kundens konto inom ca 30 dagar.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du endast ditt namn och kontaktuppgifter, Ej personnummer.

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Uppskattad leveranstid

Uppskattad leveranstid är 1-10 arbetsdagar.
Pellets körs ut av våran egna lastbil och kommer samköras med andra leveranser inom ert område.

Tider

Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider. Vi gör dock vårt yttersta för att leverera så snabbt som möjligt.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel

Falska beställningar

Bedrägerier och falska beställningar polisanmäles.

Sekretess

Vi behandlar all information konfidentiellt.

Företaget drivs av 

Lappland network services AB
556666-1186
Järnvägsgatan 1C
917 31 DOROTEA

Innehaver F-skatt

Cookies

If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser.

When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select ”Remember Me”, your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed.

If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

1. INLEDNING

Denna informationstext förklarar hur Westél/Lappland Network Services AB (Westél) hanterar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har.

Westél samlar in information från dig när du lägger en beställning, loggar in i vår webbshop, besöker vår hemsida eller våra plattformar i sociala medier samt på annat sätt kommunicerar med oss, t ex via vår kundtjänst.

Din integritet är viktig för oss. Vi är därför angelägna om att de personuppgifter som samlas in om dig lagras och hanteras på ett tryggt och säkert sätt, och i enlighet med dataskyddslagstiftningen.

Vi uppmuntrar dig att läsa igenom informationen noggrant. Om du har några frågor om hur dina personuppgifter hanteras är du välkommen att kontakta oss.

2. VAD ÄR PERSONUPPGIFTER?

Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt (dvs. tillsammans med andra uppgifter) kan kopplas till dig, t ex namn, bild, personnummer, IP-adress samt köphistorik.

3. VILKA PERSONUPPGIFTER HANTERAR VI OM DIG OCH VARFÖR?

Personuppgifter som Westél får av dig eller som vi på annat sätt hämtar in, behandlas för att vi ska kunna följa ingångna avtal eller för att vi ska kunna ge dig bra service. Personuppgifter kan även komma att användas för utveckling och analys av Westéls verksamhet.

Uppgifter som namn, adress och e-postadress använder vi i vårt kundregister för att sända dig nyhetsbrev, orderinformation, fakturor och annan information för att kunna hålla en hög servicenivå till dig som kund. Vi kan även använda personuppgifter som vi får av dig som kund till att administrera en tävling, ett erbjudande eller en undersökning.

4. HUR LÄNGE SPARAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?

Dina personuppgifter lagras bara så länge som det krävs för att uppfylla ändamålen med behandlingen, eller så länge som vi måste lagra dem enligt lag. Därefter raderas de enligt gällande gallringsrutin eller avidentifieras på ett säkert sätt, så att de inte längre kan kopplas till dig.

5. TILL VEM LÄMNAR VI UT DINA PERSONUPPGIFTER?

Westél säljer aldrig dina uppgifter till en tredje part. Vi kan dock komma att lämna ut dina personuppgifter till följande kategorier av mottagare:

  • Leverantörer som t ex tillhandahåller IT-tjänster, leveranser, utför betalningsförmedling och kreditupplysningar för Westéls räkning
  • Din bank när du legitimerar dig med Bank-ID, betalar med kort eller med Swish
  • Andra mottagare när det följer av lagkrav, annan författning eller myndighetsbeslut

Mottagare som hanterar personuppgifter för Westéls räkning ska alltid ingå ett så kallat personuppgiftsbiträdesavtal med oss i syfte att vi ska kunna säkerställa att dina uppgifter hanteras på korrekt och säkert sätt.

När dina personuppgifter delas med en mottagare som är självständigt personuppgiftsansvarig, t ex en myndighet eller en bank, gäller mottagarens integritetspolicy och information om personuppgiftshantering.

6. HUR SKYDDAR VI DINA PERSONUPPGIFTER?

Din integritet är viktig för oss och därför sätter vi säkerheten i fokus. Vi vidtar åtgärder för att skydda dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen samt etablerade riktlinjer för

informationssäkerhet. Detta innebär att vi har rutiner och regler kring dataskydd, t ex att vi skickar dina uppgifter på ett säkert sätt och säkrar att personalen endast har tillgång till de uppgifter de behöver för att utföra sitt arbete. De servrar som används för att lagra personligt identifierbar information lagras i en säker miljö.

7. AVSLUTA PRENUMERATION

Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådan information hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.

8. SAMTYCKE

Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.

9. DINA RÄTTIGHETER

Du har vissa rättigheter enligt dataskyddslagstiftningen. Om du vill nyttja någon av dina rättigheter kan du kontakta oss via kontaktuppgifterna i nästa avsnitt.

  • Tillgång till dina personuppgifter – du har rätt att få en bekräftelse på om vi behandlar dina personuppgifter och ett utdrag över vilka uppgifter som behandlas
  • Begära rättelse – du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade
  • Begära att raderas – du har rätt att under vissa omständigheter få dina uppgifter borttagna
  • Invända mot behandling som stödjer sig på vårt berättigade intresse och mot behandling för direktmarknadsföring – du har rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter eller att behandlingen begränsas
  • Rätt till dataportabilitet – du har rätt att kräva att personuppgifter flyttas från oss till ett annat företag, myndighet eller organisation. Denna rättighet är begränsad till uppgifter som du själv tillhandahållit oss.

Om du vill veta mer om dataskyddslagstiftningen och dina rättigheter kan du läsa mer här: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/?uri=CELEX:32016R0679

Om du skulle anse att vår behandling av dina personuppgifter inte sker i enlighet med dataskyddslagstiftningen ber vi dig att kontakta oss, se avsnittet kontaktuppgifter nedan. Du har även rätt att klaga till Datainspektionen som är tillsynsmyndighet.

 10. KONTAKTUPPGIFTER

Westél/Lappland Network Services AB (org. nr. 556666-1186) är personuppgiftsansvarig för hanteringen av dina personuppgifter. Om du vill ha ytterligare information om hur dina personuppgifter hanteras, kontakta oss på info@westel.se med en inskannad egenhändigt undertecknad begäran. Vi önskar att du uppger ditt namn, adress, e-post, telefonnummer samt personnummer i tillägg till ditt ärende. Bifoga även en kopia av din legitimation.

11. UPPDATERINGAR AV INFORMATIONSTEXTEN

Denna informationstext uppdaterades senast den 21 maj 2018 och kan komma att ändras. Ändringar i texten kommer att publiceras på vår webbplats.